Welke Pagina's Moet Een B2B Website Hebben?

Welke pagina’s zijn belangrijk? Heb je 5 pagina’s nodig? Of 25? Misschien wel 100! Ontdek welke pagina’s jouw B2B website tenminste moet hebben om het beste resultaat te zien. Aantal pagina’s hangt af van jouw bedrijfsdoelen Zie jouw website pagina's als toegangsdeuren tot je bedrijf voor verkeer van zoekmachines. Hoeveel moet je er hebben? Vijf, […]

Welke pagina’s zijn belangrijk? Heb je 5 pagina’s nodig? Of 25? Misschien wel 100! Ontdek welke pagina’s jouw B2B website tenminste moet hebben om het beste resultaat te zien.

Aantal pagina’s hangt af van jouw bedrijfsdoelen

Zie jouw website pagina's als toegangsdeuren tot je bedrijf voor verkeer van zoekmachines. Hoeveel moet je er hebben? Vijf, 200 of 500? Er is geen magisch getal. In feite is het antwoord op deze vraag: "Het hangt ervan af". Het hangt af van jouw website type en de doelen van jouw organisatie.

Een betere vraag die je jezelf kunt stellen is: "Hoeveel pagina's moet mijn website hebben om de informatie te bieden die mijn doelgroep zoekt?" Houd er rekening mee dat een website nooit af is. Het moet altijd in ontwikkeling zijn, omdat je doelgroep altijd evolueert met betrekking tot het soort informatie dat het zoekt.

Om het juiste aantal webpagina's voor jouw bedrijf te vinden, kun je overwegen naar de volgende variabelen te kijken: je online concurrentie, je branche en je budget.

Denk aan je concurrentie

Als uw belangrijkste concurrent 1.000 webpagina's heeft, wil jij misschien een vergelijkbaar aantal op jouw website overwegen. Dit kan een indicatie zijn van het aantal pagina's dat een website in jouw branche zou moeten hebben om te ranken in Google.

Wat voor soort informatie geeft jouw concurrent op zijn of haar website? Omgekeerd, als jouw belangrijkste concurrent slechts vijf pagina's heeft, heb jij de mogelijkheid om jouw aantal webpagina's (toegangsdeuren) te verhogen tot een paar honderd. Hoe waardevoller en voor zoekmachines geoptimaliseerde inhoud je op jouw website hebt, hoe betere zichtbaarheid in zoekmachines zal zijn.

Denk aan je branche

Als je in een grotere en meer concurrerende branche bevindt, zie je mogelijk veel zoekopdrachten op het internet met betrekking tot jouw product of dienst. Als je schoenen verkoopt, is iedereen op zoek naar schoenen, dus jouw website moet veel webpagina's hebben. 

Maar als je in de maakindustrie bevindt die beperkt is tot een kleine markt met minder zoekopdrachten op internet, hoef je misschien niet regelmatig veel inhoud te plaatsen. Houd er rekening mee dat 'veel' relatief is: het wordt bepaald door jouw zakelijke behoeften, doelen, branche en concurrentielandschap.

Lokaal, nationaal of internationaal?

Ook is het belangrijk om te kijken naar wat voor doelgroep je wilt bereiken op locatie-niveau. Een lokaal bedrijf heeft waarschijnlijk minder competitie dan een groot internationaal bedrijf. Om te ranken voor lokale zoekwoorden is makkelijker, hiervoor heb je minder pagina’s nodig om hoger te komen in zoekmachines.

Een vuistregel om te bepalen hoeveel pagina’s jouw B2B website nodig heeft is; meer competitie = meer pagina’s.

Houd rekening met je budget.

Het kost geld om een ​​schrijver of een copywriter in te huren om alle content voor jouw bedrijf te schrijven. Als je niet het geld hebt om voor die services te betalen, zou de taak op jou (de bedrijfsbeheerder) vallen om de inhoud te maken. Dit kost tijd die je misschien niet hebt. Hoe je het ook bekijkt; schrijfdiensten zijn niet gratis. Houd dus rekening met je budget wanneer je beslist hoeveel pagina's een website in jouw branche moet hebben.

Strategie

Uiteindelijk fungeert elke pagina op een website als een potentiële toegangspoort tot jouw bedrijf voor bezoekers die online zoeken. Vanuit dat perspectief zou het logisch zijn om een ​​oneindig aantal pagina's te hebben. Maar dat is niet realistisch. In plaats van dat je concentreert op het aantal webpagina's dat je nodig hebt, kun je je beter concentreren op de kwantiteit en kwaliteit van de inhoud die nodig is om jouw consumenten voor te lichten, jouw bedrijf te positioneren en je website bezoekers te converteren.

Zoekmachines zoeken altijd naar websites met regelmatig nieuwe en unieke inhoud. Zorg altijd voor een zoekwoord strategie, zodat je weet naar welke informatie jouw doelgroep zoekt. Ondersteun vervolgens de zoekwoord strategie met goed geschreven content.

Conclusie

Als het genereren van verkeer dat zal converteren naar je website jouw uiteindelijke doel is, dan moet je kwaliteitscontent hebben en een plan voor het maken van nieuwe inhoud om je consumenten regelmatig voor te lichten. En onthoud dat elke pagina op je website een toegangspoort tot jouw bedrijf kan zijn, houdt de kwaliteit altijd hoog, en zorg ervoor dat je jouw website altijd blijft ontwikkelen.

Wij raden (bijna) alle bedrijven waar wij mee samenwerken aan om ten minste de standaard 5 pagina’s te hebben; home, over ons, services, blogpagina en contactpagina. Daarnaast raden wij ook ten zeerste aan om aparte pagina’s te creëren voor de verschillende services die zij uitvoeren, en aparte pagina’s voor regio’s/steden waar ze actief zijn. Hier komt de ware kracht van SEO naar voren; relevantie voor de gebruiker. 

Bij ClickCity is dit precies wat we doen. B2B bedrijven helpen hun online website strategie te bepalen en dit uitvoeren voor maximaal resultaat. Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen, dan helpen we je graag verder!

Ontdek Hoe Wij Jouw Bedrijf Kunnen Helpen

We helpen je graag met je nieuwe website en een strategie te vormen die bij jouw bedrijf efficiënter maakt en laat groeien. Vul gewoon even het formulier hieronder in, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

    bellene-mailen
    privacyverklaring*
    Lees Meer Informatie Over Onze Services Hier!
    Koendert Kellner
    4 min
    Deel Deze Blog
    Professioneel Webdesign & Development.
    Your Business Matters, Let's Build It Together.
    ©2022 | ClickCity Digital Marketing Agency B.V.