Zo genereer je meer leads met je website voor je lokale bedrijf

Ontdek hoe jij als lokaal bedrijf meer leads kunt genereren met je website.

Bijna elk lokaal bedrijf heeft tegenwoordig een website. Of het nou gaat om een simpele one-page website waar je laat zien wie je bent, wat je doet en wat je locatie is, tot een grote complexe website voor een miljoenenbedrijf, een website helpt om je competitie voor te blijven in een wereld waar alles steeds digitaler wordt. Uit een recente studie is gebleken dat ongeveer 71% van lokale bedrijven een eigen website heeft.

Met een website alleen ben je er nog niet helemaal helaas. Bij ClickCity zijn we gespecialiseerd in het maken van websites voor lokale bedrijven. We helpen je bij een website te maken die jou het meeste resultaat gaat opleveren. Bel ons vandaag en ontdek hoe ClickCity jou kan helpen door met je nieuwe website die meer klanten gaat opleveren.

Volg deze stappen en verbeter je website conversies:

1. Maak een plan voor je Website Design

Of je nou probeert meer leads, websitebezoekers, blog lezers of meer mensen die je website delen, het begint allemaal met een strategie. Door een plan te maken van wat je wilt bereiken met je website het de sleutel voor succes wanneer het gaat om je conversies te verbeteren. Wees duidelijk in je doel voor je website en werk met terugwerkende kracht een plan uit die je brengt naar dat doel.

2. UI Design

UI Design staat voor User Interface Ontwerp. Bij UI design gaat het om hoe je website eruit ziet. Is het ‘eye pleasing’ zoals de Amerikanen het noemen? Uit recente onderzoeken is gebleken dat 75% van het vertrouwen van een website komt door het ontwerp ervan. Daarnaast blijven mensen langer op een website wanneer het er mooi uitziet. Verminder de bounce rate = meer conversies.

3. UX Design

Naast UI (User Interface), heb je ook UX, wat staat voor User Experience. Is het makkelijk om contact op te nemen? Kan je makkelijk de website navigeren? Hoe makkelijker is om een actie te ondernemen, hoe sneller mensen dat ook gaan doen. Je wil het dus zo makkelijk mogelijk maken voor je bezoekers om de handeling uit te voeren die je wilt dat ze gaan maken.

Denk eens aan websites zoals Bol.com of Amazon, je adres en betalingsgegevens worden onthouden, je klikt op 2 knoppen en je hebt al betaald. Nog makkelijker tegenwoordig is achteraf betalen. Of denk aan een contactformulier waar 10 verplichte velden zijn, dat geeft geen fijne ervaring (Experience) voor de gebruiker, en daardoor zullen er minder conversies plaatsvinden.

4. Beantwoord alle vragen van een websitebezoeker

Onzekerheid is hét punt waarom mensen vaak niet contact met je gaan opnemen. Het is dus verstandig om een lijst te maken van alle bezwaren die iemand kan hebben wanneer die op je website is. Dit kan je doen door middel van een FAQ (Veelgestelde vragen), of je kan het subtieler doen door indirect antwoord te geven.

5. “People do business with people they know, like and trust.”

Een bekend gezegde bij bedrijven is “people do business with people they know like and trust”. Dit kan je ook toepassen op je website, laat je websitebezoekers weten wie je bent, laat op dit ook op een leuke manier zien en bouw vertrouwen op door bijvoorbeeld reviews te laten zien en te vertellen hoe veel blije klanten je al hebt.

Uitzoeken wat de meest effectieve manier is voor jouw bedrijf, is de sleutel tot het succes van je website. Bel ClickCity voordat je begint. We kunne niet wachten om je te helpen!

Ontdek Hoe Wij Jouw Bedrijf Kunnen Helpen

We helpen je graag met je nieuwe website en een strategie te vormen die bij jouw bedrijf efficiënter maakt en laat groeien. Vul gewoon even het formulier hieronder in, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

    bellene-mailen
    privacyverklaring*
    Lees Meer Informatie Over Onze Services Hier!
    Koendert Kellner
    3 min
    Deel Deze Blog
    Professioneel Webdesign & Development.
    Your Business Matters, Let's Build It Together.
    ©2022 | ClickCity Digital Marketing Agency B.V.